مشاوره سئو
براي بررسي دقيق
مشاوره سئوو پيش از هر چيزي، بايد بدانيم که فرد شاغل در اين حوزه، چه مسئوليتهايي را برعهده دارد. فرد يا گروه مشاوره سئو مسئوليتهايي همچون آناليز و بازبيني سايت،
مشاوره و راهنماييبراي افزايش بکلينکها و ساير وظايفي را برعهده دارند که از طريق
آژانس ديجيتال مارکتينگ، ترافيک سايت کارفرما بهصورت طبيعي و صحيح افزايش پيدا کند. در نتيجه اين افزايش ترافيک، رتبه وبسايت افزايش پيدا کرده، در جستوجوهاي بيشتري ظاهر ميشود و در نهايت ميزان مشتريان کارفرما افزايش پيدا ميکنند.
در حال حاضر شرح وظايف مشاوره سئو و مشاور سئوي وردپرس، تغيير کرده و شامل مهارتهاي بسيار پيچيدهتري شده است. در واقع گروه مشاوره سئو امروزه وظايف ديگري همچون تعيين استراتژي محتوا، يافتن کلمات کليدي و مجموعه کارهايي مانند ايجاد محتواي منحصربهفرد، خاص و داراي ارزش علمي همراه با ايجاد يک تجربه عالي براي کاربران را نيز برعهده دارند. بهصورت کلي بايد گفت وظايف اصلي يک گروه مشاوره سئو شامل تعيين استراتژي، آناليز و تحليل، يکپارچهسازي و اجراي وظايف تکنيکال است و البته علاوه بر تمام اين موارد، يک وظيفه اصلي و مهمتر نيز دارند.
گروه مشاوره سئو بايد با داشتن تفکر تحليلي و انتقادي، بهينهسازي روابط موجود بين شبکههاي اجتماعي با استفاده از محتواي ارزشمند، ايجاد محتواي مفيد براي مدت زمان طولاني، موفقيت در رقابت شديد بين کسبوکارها، بررسي رفتار کاربران و تعامل صحيح با آنها را برعهده گرفته و همزمان با تمام اين موارد، الگوريتم دائما در حال تغيير گوگل را نيز بررسي کرده و همزمان با تغييرات ايجاد شده، استراتژي خود را تغيير دهند و بتوانند سايت مشتري را در بالاترين رتبه ممکن قرار دهند.
بنابراين براي مشاوره سئو، بايد فرد يا مجموعهاي را انتخاب کنيد که اين تواناييها را در کارهاي پيشين خود اثبات کرده باشند. اما پيش از انتخاب يک مشاور مناسب و بررسي مهمترين مشخصههاي يک گروه مشاوره سئو باتجربه، بايد شرح وظايف گروه مشاوره سئو را بهصورت دقيق و کامل بدانيد.
وظايف تيم مشاوره سئو
وظايف، مسئوليتها و شرح شغلي تيم مشاوره سئو شامل ترکيب بسيار وسيعي از انواع وظايف بازاريابي در کانالهاي مختلف فضاي مجازي، براي کسبوکارها است. آنچه در طول مدت زمان فعاليت مشاورين سئو بيشترين اهميت را دارد، دستيابي به بالاترين رتبهها در جستوجوي گوگل و ظاهرشدن سايت کسبوکار مشتري در نتايج جستوجو است.
براي دستيابي به اين هدف، تيم مشاوره سئو وظايف بسيار متنوع و گستردهاي را برعهده دارد که در ادامه تنها مهمترين موارد را بهاختصار بررسي خواهيم کرد:
• درک اهداف بازاريابي مشتري: مشاور سئو بايد اهداف بازاريابي مشتري، موقعيت مشتري در حوزه کاري او، نکات خاص کسبوکار، ميزان آشنايي بازار هدف با برند مشتري و البته مزاياي برند مشتري نسبت به ساير رقبا را درک کند. اهداف بازاريابي تعيين شده از سوي تيم مشاوره سئو بايد قابل ارزيابي، واقعگرايانه و قابل دسترسي باشند؛
• بهينهسازي سايت: گروه مشاوره سئو بايد سئوي داخلي سايت يعني تنظيم تيترها، تنظيم تصاوير، ارزيابي ساختار متن و فرمتدهي لينکهاي سايت را بهصورت دقيق انجام داده و در عين حال سلسه مراتب محتواي سايت را نيز از طريق يافتن بهترين کلمات کليدي و تمام فعاليتهاي مرتبط با آن، انجام دهند؛
• جستوجو و آناليز کلمات کليدي: تيم مشاوره سئو بايد بهترين کلمات کليدي را يافته و يک استراتژي مناسب براي ماندگاري اين کيورد در موتورهاي جستوجو را بيابد. پس از آن کلمات کليدي فرعي و احتمالي با کمترين ميزان رقابت و بيشترين ميزان اثردهي را نيز يافته و استراتژي خود را با کمک آنها تعيين کند؛
• کسب بالاترين جايگاه در گوگل: مجموعه يا فرد شاغل در حوز? مشاوره سئو بايد بتواند سايت مشتري را در 10 رتبه اول جستوجوي گوگل قرار دهد، کلمات کليدي جديدي ايجاد کرده و باعث ماندگاري مشتري در اين رتبه براي مدت زمان طولاني شود؛
• ت
مرکز بر تجربه خوب کاربران: بهينهسازي سايت براي بهبود تجربه کاربر، کمتر شدن نرخ ترک سايت، افزايش بازديد سايت، بهبود محتواي ارائهشده و افزايش نرخ کليلک بر لينکهاي ورودي، همه بخشي از وظايف تيم مشاوره سئو است؛
• تشخيص خطاهاي فني بخش سئو سايت و رفع آنها: لينکهاي خراب، خطاي 404، خطاي 301/302، محتواي تکرارشده، نقشه نادرست سايت، ساختار ضعيف لينکها و سرعت پايين سايت، همه بخشي از انواع خطاهاي فني سئو است که گروه مشاوره سئو بايد آنها را تشخيص دهد و براي رفع آنها برنامه مشخصي داشته باشد؛
• شناخت ترندهاي صنعت سئو: فرد و گروه شاغل در اين جايگاه شغلي بايد تکنيکهاي کارآمد را بهخوبي بشناسند و بهروزرساني الگوريتمهاي مختلف گوگل همچون Rankbrain، Caffeine، Humingbird، Panda و Penguin را همواره دنبال کنند. تکنيکهاي مناسب و نامناسب را تشخيص دهند و با استفاده از تجربيات حرفهاي، از ايجاد اسپمها جلوگيري نمايند. مشاورين سئو بايد بهترين وبلاگهاي اين حوزه تخصصي همچون Search Engine Journal، Semrush Blog، Search Engine Watch و ساير منابع مرتبط را دنبال کرده و از اطلاعات آنها براي افزايش بازدهي سايت مشتريان استفاده کنند.
ساير مهارتهاي مورد نياز براي يک مشاور سئو شامل مهارتهاي کپيرايتينگ، ايجاد ايدههاي نو براي محتوا، بهبود محتواي فعلي سايت، ايجاد و تعيين استراتژي محتوا، طراحي دوباره سايت براي بهبود تجربه کاربر، اجراي جديدترين تکنيکهاي سئو، استفاده از ابزارهاي سئو و نرمافزارهاي مرتبط، ساخت نقشه لينکهاي سايت، تمرکز بر جستوجو در گوشيهاي موبايل، تعيين استراتژي کسبوکار در شبکههاي اجتماعي، امنيت سايت، پشتيباني از بخش بازاريابي ديجيتال، بودجهبندي هزينه سايت، تعامل با مشتري و تضمين سئو است. بيشک وظايف تيم مشاوره سئو در همين موارد خلاصه نميشود و دهها مورد ديگر نيز وجود دارد که بخشي از وظايف فرد يا مجموعه مشاوره سئو براي کسبوکار شما است.
مشاهده پست مشابه : هفته نامه ندای یزد شماره 1590 مورخ سه شنبه ششم خرداد 1399